
Remontowane wały korbowe są dokładnie czyszczone, ze szczególnym naciskiem na płukanie i szczotkowanie kanałów olejowych w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń. Zazwyczaj do ponownego wykonania wału korbowego potrzebne są 23 kroki, które są następujące:
Łożyska kulkowe a obrotowe silniki lotnicze
Pierwszym krokiem w procesie przemysłowej regeneracji wału korbowego jest oczyszczenie całego wału korbowego. Sklepy maszynowe moczą odbudowane wały korbowe w gorącym zbiorniku i w razie potrzeby korzystają z myjni elektrycznej na całym wale. Następnie maszyniści szczotkują wszystkie otwory olejowe, aby usunąć resztki oleju i inne substancje.Kup też łożyska kulkowe.
Drugim etapem procesu regeneracji wału korbowego jest zastosowanie metody magnetycznej kontroli cząstek stałych w celu sprawdzenia, czy nie występują pęknięcia. Wał korbowy jest namagnesowywany i natryskiwany proszkiem tlenku żelaza, który w warunkach dużego nasłonecznienia uwidacznia wszelkie pęknięcia i niedoskonałości. Wszystkie regenerowane wały korbowe są sprawdzane pod kątem niedoskonałości przed rozpoczęciem procesu produkcyjnego.
Następnie warsztat maszynowy zdejmuje i czyści przeciwwagi. Następnie zakład produkcyjny sprawdza przeciwwagi pod kątem ich szczelności. W przypadku poluzowania przeciwwagi technik wymienia wszystkie śruby przeciwwagi. Przed wymianą lub dociągnięciem przeciwwagi należy sprawdzić, czy nie ma pęknięć. W szesnastym kroku maszynista ponownie montuje przeciwwagi w przebudowanych wałach korbowych.
Łożyska kulkowe a silniki radialne
Następnie maszynista kontroluje cały przychodzący regenerowany wał korbowy pod kątem uszkodzeń i określa wielkość czopów i sieci. Następnie maszynista sprawdza twardość sieci i czasopism. Istotne jest również sprawdzenie łożysk wału korbowego i sprawdzenie prostoliniowości całego wału korbowego. W kroku siódmym następuje ponowne wyprostowanie wału korbowego przemysłowego, jeśli nie spełnia on norm OEM. Weterynaryjne warsztaty obrabiarek zazwyczaj nie dokonują ponownego prostowania przebudowanych wałów korbowych, dopóki technik kontroli jakości nie sprawdzi otworów na śruby i nie uszczelni powierzchni pod kątem pęknięć.
Technik sprawdza rowek, nos, otwory na śruby i uszczelnia powierzchnię pod kątem niezgodności. Zazwyczaj warsztaty obrabiarek gwintują otwory na śruby do ½” na wszystkich regenerowanych wałów korbowych.
Drużyna odbudowująca następnie stempluje przeciwwagi i pasy w odpowiedniej kolejności (alfa jeśli numeryczna i odwrotnie). Technicy następnie stemplują numer ID# pracownika, Zamówienie na pracę # oraz datę na taśmie #1. Stemplowanie tych informacji na taśmie pomaga utrzymać porządek procesu kontroli jakości w przypadku przyszłych problemów w trakcie procesu produkcyjnego.
Siódmy stopień to przemysłowe prostowanie wału korbowego. Jeżeli regenerowany wał korbowy nie jest prostoliniowy, należy użyć prostownicy przemysłowej na wale korbowym.